user Juraj Grečnár
Konferencia Living on the Edge sa pomaly začína. Sledovať nás môžete na webe konferencie.hnonline.sk, prípadne na Twitteri s hashtagom #LOTE2013

user Juraj Grečnár
Človek chodí na konferencie preto, aby mohol kradnúť myšlienky, lebo nikde nie sú zaznamenané. Táto je. Ale kto by sa dnes zaoberal autorskými právami.

user Juraj Grečnár
Zvykli sme sa vyhovárať na krízu. Stala sa veľmi populárna, no správy o nej nás nejak extra neberú..

user Juraj Grečnár
.. až do momentu, keď sme zistili, že predaje klesli a zisk je preč.

user Juraj Grečnár
Slovensko bolo vždy vnímané ako krajina, ktorá si potrpí na značkách. Posledné roky to zmenili.

user Juraj Grečnár
Keby nám nestačila kríza, máme tu ešte EÚ. Pripravuje zdanenie potravín, ktoré spôsobujú obezitu.

user Juraj Grečnár
To, že ľudia nekupujú komodity neznamená, že nekupujú vôbec. Len nikto nechce utrácať peniaze za tovar, ktorý nemá hodnotu.

user Juraj Grečnár
Spotrebitelia v depresii si chcú robiť radosť.

user Juraj Grečnár
Hypermarkety sa dnes stávajú socialistickou Jednotou. Tam, kde kedysi bolo osem jahodových džemov je dnes jeden alebo dva.

user Juraj Grečnár
Ľudia chcú nákupné zážitky, nie nákup samotný.

user Juraj Grečnár
Dnes už nie je návšteva obchodu rodinnou udalosťou. A muži stratili rozhodovacie právomoci v segmente pivo.

user Juraj Grečnár
Do marketingu predaja sa za posledné dva roky presunulo o 18 % viac rozpočtu.

user Juraj Grečnár
Reklamné agentúry sa začínajú vracať k veciam 20 rokov dozadu - ako posilniť predaje..

user Juraj Grečnár
Narušuje sa reklamná viera v to, že bude dobre.

user Juraj Grečnár
Kto z vás je dnes prekvapený, keď počuje, že dostal zľavu?

user Juraj Grečnár
Zľava vzbudzuje len krátku emóciu. Buď som z nej prekvapený príjemne, alebo som naštvaný. Väčšinou sa dnes prejavuje to naštvanie.

user Juraj Grečnár
Dnes nás čaká aj príbeh auta od KIE, ktoré sa z lacného stalo strednou cenovou skupinou.

user Juraj Grečnár
Zamerať sa na verných zákazníkov? Mýtus. 80 % zákazníkov je promiskuitných.

user Juraj Grečnár
Zákazníci, ktorí chodia pravidelne, vyžadujú zľavy. Tí, ktorí prídu nárazovo, zaplatia pokojne oveľa viac.

user Juraj Grečnár
Väčšina vernostných kariet bola používaná z čistej "vychcanosti" zákazníkov. Idú tam, kde majú s kartou aktuálne zľavu. Je jedno, či ste Tesco, Billa alebo letecká spoločnosť.

user Juraj Grečnár
Prežijú len silní? Tí musia meniť zásadné piliere svojho fungovania. Menšie a stredné firmy sa ľahšie prispôsobujú napr. politickej situácii.

user Juraj Grečnár
Upustili sme od predstavy, že skúšobné kabíny nahradia inteligentné displeje. Na druhú stranu sú vítané napríklad QR kódy obsahujúce informácie o pestovaní novej rastliny.

user Juraj Grečnár
Plocha v obchodoch, kde sa predáva, sa postupne zmenšuje. Naopak stúpa rozmer miesta, kde môže zákazník zažiť nejaký zážitok.

user Juraj Grečnár
Končí sa prvý blog prezentácií, nasleduje krátka prestávka po ktorej nás čakajú nové metódy pre hardsell.

user Juraj Grečnár
Marketingový manažér z KIE Juraj Mičko prichádza rozprávať o tom, ako dostať ľudí do showroomu.

user Juraj Grečnár
KIA očakáva, že tento rok nastane stagnácia, autá sa doposiaľ predávali vďaka rôznym nástrojom. Už v 1Q trh poklesol o niekoľko percent.

user Juraj Grečnár
KIA vznikla ako manufaktúra, ktorá začala po vojne vyrábať bicykle. Ručne.

user Juraj Grečnár
Neskôr to boli motocykle, trojkolky a až v 70. rokoch prišli automobily.

user Juraj Grečnár
Vstup na slovenský podnikateľský trh v divokých 90. rokoch. Dizajn bol taký, aký bol, produkt rovnako. Nadšenie? Sotva.

user Juraj Grečnár
Postavením automobilky pri Žiline sa začal útok na Európu.

user Juraj Grečnár
Nevábny dizajn, otázna kvalita a značka z ďalekej Ázie. Toť východiskové body.

user Juraj Grečnár
Dnes európsky šéf KIE nadizajnoval známe Audi TT.

user Juraj Grečnár
4000 ľudí priamo, 11000 ľudí cez dodávateľské spoločnosti. Zamestnanci, ktorí produkujú autá pre európsky trh a Rusko.

user Juraj Grečnár
Jeden zo základných (a možno nenápadných) pilierov predaja áut KIA je 7 ročná záruka.

user Juraj Grečnár
Ak niečo závidia konkurenčné spoločnosti, tak je to možnosť spojiť meno spoločnosti z krajinou. SlovaKIA.

user Juraj Grečnár
Pre istotu však zmenili claim Made in SlovaKIA na "Vyrobené na Slovensku".. Pomohlo to ešte viac :)

user Juraj Grečnár
Veľa značiek presúva výrobu do Indie alebo Turecka. Snažia sa pritiahnuť záujem u ľudí aj v čase krízy.

user Juraj Grečnár
Otázka ako dostať ľudí do showroomu je veľmi ťažká. Veľmi dlho sa to nedarilo ani KII.

user Juraj Grečnár
Keď teda nevedia dostať ľudí do predajní, chodia medzi nich. V spolupráci s rôznymi partnermi.

user Juraj Grečnár
Najbližšie k srdcu slovenského zákazníka je samozrejme hokej. Ten však drží konkurencia - Škoda.

user Juraj Grečnár
Našli preto náhradu, druhú najbližšiu vec. Áno, správne. Futbal.

user Juraj Grečnár
V oblasti charity je u nás veľmi blízka známa Liga proti rakovine. Preto sa stali partnermi Dňa narcisov.

user Juraj Grečnár
Autá nie sú komodita ako potraviny, kde ľudia prídu, lebo musia.

user Juraj Grečnár
Tento rok skúšajú prepojiť online a offline. Možnosť vyhrať auto skúšajú komunikovať len v online.

user Juraj Grečnár
Ako spoznáte, ktorá KIA bola vyrobená na Slovensku? V marketingových materiáloch sa okrem záruky prezentuje logo Vyrobené na Slovensku. Ostatné sú z dovozu.

user Juraj Grečnár
Citroen raz znížil ceny automobilov. A odvtedy sa nevie zdvihnúť vyššie, ľudia viac platiť nechcú.

user Juraj Grečnár
Namiesto zníženia ceny sa v KIA snažia komunikovať rozdelenie ceny na štvrtiny. Nie je to novinka, len zmenili kampaň.

user Juraj Grečnár
Prednášajúci si vyslúžil napäté ticho, keď spomenul, že idú komunikovať novú vec. Potom zavládlo podobne tiché sklamanie, pretože nepovedal akú.

user Juraj Grečnár
V roku 2003 bolo na Slovensku predaných 63 áut KIA.

user Juraj Grečnár
Výzva na tento rok je mať jednu identitu, ktorú rozozná každý bez ohľadu na komunikačný kanál.

user Juraj Grečnár
Nasledujú otázky z publika. Prvá sa pýta zákerne. Koľko testovacích jázd je potrebných na predaj jedného auta. Túto metriku však marketingové oddelenie KIE neskúma. Okolo zavládol mierny šum.

user Juraj Grečnár
Ktoré aktivity dávajú KII zmysel? Na čo je dobrý sponzoring futbalistov? Prečo nie akvabely? Lebo nemajú také mediálne výstupy.

user Juraj Grečnár
Nemerajú ani výstupy z médií.

user Juraj Grečnár
Nemeráme. Nemáme. Nesledujeme. Ne, ne, ne. O chvíľu ho zožerú aj s topánkami.

user Juraj Grečnár
Efektívnosť online komunikácie merajú prostredníctvom agentúry. Sledujú reach, impresie, ceny za kliky a zobrazenia.

user Juraj Grečnár
Koľko percent z ceny auta ide do marketingu? Približne v rozpätí 5-7 %.

user Juraj Grečnár
Keď sa toľko investuje do futbalu, padla otázka, či po MS vo futbale zaznamenali vzostup. Nezaznamenali.

user Juraj Grečnár
V pláne je využívanie údajov o existujúcich zákazníkoch pomocou CRM systému. Trochu mi však chýba meranie nie existujúcich, ale nových.

user Juraj Grečnár
Prepad predaja v rokoch 2008-2009 bol spôsobený ukončením akcie "šrotovné" a začiatkom krízy.

user Juraj Grečnár
Po aktivitách zameraných na návštevu showroomu sa nestalo nič signifikantné. De facto sa nič nezmenilo. Ľudia neprídu po darček alebo cenu. Požičanie auta na týždeň nemá hodnotu.

user Juraj Grečnár
O ceny je však záujem v jednom segmente - fanúšikovia na Facebooku.

user Juraj Grečnár
"Čo je BMW oproti vám.." Moderátor zabavil publikum a prepotil jednu košeľu v miestnosti.

user Juraj Grečnár
Tibor Molnár z Nestlé príde až poobede. Irónia osudu, je v kolóne áut.

user Juraj Grečnár
Slovo si zobrala Katarína Pavlíková z GraphicMail. Služby, ktorá slúži na vytváranie mailových kampaní.

user Juraj Grečnár
Za 3 roky fungovania cez nich odišiel spam len jeden krát. Smola, že na 50000 adries.

user Juraj Grečnár
Sľubuje nám prezradenie reálnych dát zozbieraných za obdobie existencie. Vysoko rúbe, ale teším sa.

user Juraj Grečnár
Marketingovo cielený newsletter je protipól spamu. Ten totiž rozosielajú tí, ktorí vôbec marketingu nerozumejú.

user Juraj Grečnár
Twitter, Facebook, LinkedIn neslúžia na predaj, ale na budovanie vzťahu. Hmm.. Hmm?

user Juraj Grečnár
25 % ľudí otvára newsletter na mobilnom zariadení

user Juraj Grečnár
Tretina nákupov na eBay je realizovaná z mobilných zariadení. U lokálneho Aukra je to však len 7 %.

user Juraj Grečnár
Keď sa na email marketing použijú meracie nástroje, ľahko sa objaví fakt, že veľa adries zaradených v zozname je nefunkčných.

user Juraj Grečnár
E-mailové adresy sú všade okolo nás. A príležitosti rovnako. Napríklad pri predaji. Šanca na získanie súhlasu.

user Juraj Grečnár
Kúpele v Trenčianskych Tepliciach si napr. začali pýtať kontakty od hostí, ktorí absolvovali pobyt.

user Juraj Grečnár
Mailling list im vzrástol o 210 %.

user Juraj Grečnár
Miera konverzie newsletterov u Muzikeru je 1,4 %. Každé investované euro do newslettra v top sezóne (Vianoce) je 28 eur. Nie obrat. Zisk. Mimo sezóny je to niečo okolo 4 eur.

user Juraj Grečnár
Email marketing vraj výrazne pomáha, ale málo sa o ňom rozpráva..

user Juraj Grečnár
Content marketing nie je tak in, ako akcie a zľavy v maillistoch.

user Juraj Grečnár
Údaje o návratnosti boli len minimálna hranica - lebo nevieme merať úspech predaja tým, že človek príde priamo do predajne.

user Juraj Grečnár
Keď mi niekto dá vizitku s mailom, môžem to považovať za súhlas so zasielaním newslettru? Áno, ak je to správne ústne odkomunikované.

user Juraj Grečnár
Na otváranie newslettrov sú vraj najslabšie dni utorok, streda, štvrtok. Dobre sa čítajú ráno a po tretej poobede.

user Juraj Grečnár
Klientov, ktorí majú dobrú reputáciu na spam zaraďujú k serverom, ktoré majú vysoké hodnotenia a tým zabraňujú k strate zachytením v spam filtri.

user Juraj Grečnár
Starší ľudia čítajú newslettre. Vraj nemajú čo robiť.

user Juraj Grečnár
Po odoslaní mailingu raz za mesiac sa z databázy cca 30000 ľudí odhlási 30.

user Juraj Grečnár
Prichádza Latislav Csengeri z GfK Slovakia rozprávať o zmene spotrebného správania na Slovensku.

user Juraj Grečnár
Sme všetci pesimisti? Nie. Marketéri v miestnosti sú optimisti. Až 72 % hlasujúcich. Preto nemôžeme vidieť svet tak, ako ostatní. Väčšina obyvateľstva je v obavách resp. vidí budúcnosť negatívne.

user Juraj Grečnár
Počujeme veľa čísel o optimistoch a pesimistoch. Virtuálne som sa ocitol v štátnicovej komisii.

user Juraj Grečnár
Optimisti nadpriemerne nakupujú polotovary, omáčky a papierové produkty. Obávajúci sa nadpriemerne kupujú alkoholické nápoje. Pesimisti sú zameraní na základné potraviny.

user Juraj Grečnár
Optimistov nájdeme na západe Slovenska a v Košiciach. Žilina je plná obávajúcich sa. Kraj ako taký je plný pesimistov. Podobne, ako celý sever.

user Juraj Grečnár
Money make us smile. Optimisti majú veľké príjmy v domácnosti.

user Juraj Grečnár
Celkové výdavky na jedného pesimistu idú do straty.

user Juraj Grečnár
Funguje letáková turistika? Podľa českej GfK áno. U nás chodí nakupovať viac než tretina ľudí na základe letáku. Najviac pesimisti.

user Juraj Grečnár
GkF má 1500 domácností, ktoré skenujú denne svoje nákupy a poskytujú tak štatistiku.

user Juraj Grečnár
Optimisti sa neradi uspokojujú s alternatívou. Ak nenájdu produkt, ktorý hľadajú, idú tam, kde ho dostanú.

user Juraj Grečnár
Z publika padajú otázky, ktoré sa učia v základoch marketingu a vyhodnocovania rôznych prieskumov. Bojím sa spýtať na pozíciu a plat autorov..

user Juraj Grečnár
Posledná otázka zostala visieť nezodpovedaná: prečo optimistickí Slováci kupujú veľa papieru? Takto sa odoberáme na obednú prestávku. O 13:00 pokračujeme.

user Juraj Grečnár
Keďže po obede býva najťažší čas na prednášky. Preto nás čaká výber toho najlepšieho z marketingovej komunikácie. Aspoň podľa Ondreja Kořínka z Lowe GGK.

user Juraj Grečnár
To najlepšie z marketingovej komunikácie sú emócie.

user Juraj Grečnár
Toto nájdete už v ťahákoch zo stredných škôl. V slovenskej reklame nám to však moc nejde.

user Juraj Grečnár
Prečítajte si knihu Stvorený pre beh. Spotrebiteľský efekt? Ondrej začal behať bosý a už nikdy si nekúpi tenisky značky Nike. Prečo, to nájdeme v tej knihe. Som zvedavý.

user Juraj Grečnár
Po tipe na knihu tu máme tip na film: Moneyball. "Ak chcete byť v americkom filme človek, ktorý robí s číslami, musíte mať nadváhu a okuliare."

user Juraj Grečnár
Menej intelektu a viac emócií. To vraj bude fungovať.

user Juraj Grečnár
Keď prichádzalo O2, tak sa trápili s tým, ako bojovať s Orange. Pol roka pri spustení nič. V septembri nabrali odvahu a urobili O2 Fér, kde využili hnev na iných operátorov.

user Juraj Grečnár
Rozhoduje emócia, nie cena.

user Juraj Grečnár
Najväčší odliv od operátorov je smerom k O2.

user Juraj Grečnár
Ukážka funkčnej kampane ako dostať ľudí do showroomu: kampaň NajTatko pre Škodovku. Napriek tomu, že auto bolo všade prítomné, nikto si ho nekúpil.

user Juraj Grečnár
Na Slovensku vieme robiť vtipné kampane, ale nie emotívne. V publiku sa snažíme spomenúť na vtipné kampane. Ako-tak to lezie. Po otázke, ktorá kampaň nás dojala, zostalo ticho.

user Juraj Grečnár
Reálne sme mali dve kampane: smutní psíci od Orange a výnimočné deti. TV spoty z dávnej histórie.

user Juraj Grečnár
Krátka ukážka, ako sa robí emotívna reklama. Spot zo superbowlu. 2 minúty, strašné množstvo peňazí. Veľké emócie. RAM: God Made Farmers

user Juraj Grečnár
Emócie fungujú. Ale musia byť skutočné.

user Juraj Grečnár
Prečo nevieme robiť emotívne reklamy? Kreatívnych riaditeľov máme plno. Kreatívne riaditeľky dve.

user Juraj Grečnár
Práca s emóciami je ťažká. Dojať je ťažšie, než povedať vtip.

user Juraj Grečnár
Budú tam maminy, ktoré pripravujú deti do školy a vozia ich. O čom je táto reklama? P&G k olympijským hrám v Londýne: Best Job

user Juraj Grečnár
Do tímu si berte ľudí, ktorí majú rodiny.

user Juraj Grečnár
Pridajte viac kreatívnych riaditeliek.

user Juraj Grečnár
Neotvárajte si reklamné blogy, ale oprášte rodinný album.

user Juraj Grečnár
Hľadajte naozajstnosť

user Juraj Grečnár
Nike tenisky s výstužami na päty robia medvediu službu. Ľudia behajú viac cez päty. A trpí zvyšok tela. (Už nemusím čítať knihu. Či?)

user Juraj Grečnár
My sa čudujeme, prečo niekto chodí bosý. Kedysi by sa ľudia čudovali, prečo niekto chodí obutý..

user Juraj Grečnár
Chalani na hodine marketingu: ty vole zvieratká. Po minute sú dojatí, po minúte a pol vlhnú a chcú si robiť deti.

user Juraj Grečnár
Prichádza Marek Mikle z VÚB. Do 23 sekúnd sa dá príbeh s emóciami vopchať veľmi ťažko.

user Juraj Grečnár
Slovenský marketing je nuda.

user Juraj Grečnár
Bankový sektor je ten, v ktorom naozaj nechcete robiť.

user Juraj Grečnár
Direct marketing? Nuda!

user Juraj Grečnár
Milé gesto sa môže otočiť na peklo. Preto neoblepujte auto post-it štítkami k narodeninám.

user Juraj Grečnár
Bankomat je najvyužívanejšie kontaktné miesto.

user Juraj Grečnár
3-5 ročné deti nechápu princíp nedotykovej obrazovky. Do všetkého idú prstom.

user Juraj Grečnár
Máme vysokú penetráciu internetu v domácnostiach, ale internet banking uprednostňuje len 1/3 klientov bánk.

user Juraj Grečnár
VÚB je dnes banka, ktorá má najviac fanúšikov. A nevie, či je z toho šťastná.

user Juraj Grečnár
Je to celé o lepičoch. I see what you did here..

user Juraj Grečnár
Facebook pre VÚB nie je predajný kanál. Lebo ľudia nechcú, aby to bol predajný kanál.

user Juraj Grečnár
Bankovníctvo je ešte stále vnímané ako nutnosť.

user Juraj Grečnár
Slovák si pýta to, aby ho reklama zabávala. Nemá ho rušiť. Chce ju vnímať ako pokračovanie Paneláku.

user Juraj Grečnár
Je tu plno agentov s teplou vodou, ktorí predávajú aplikácie, platformy, technológie. Tie však neznamenajú automaticky zvýšenie predaja.

user Juraj Grečnár
Koľko si predal hypoték? Žiadnu, lebo som sa hral.

user Juraj Grečnár
Najviac efektívne posty na FB boli tie, ktoré od ľudí požadovali jednoduchú interaktivitu. Napríklad doplnenie vety, prehadzovanie, ..

user Juraj Grečnár
Každá kampaň VÚB je hardsell. Každá.

user Juraj Grečnár
Moderátor k zástupcovi VÚB: no tak vy nepoviete narovinu, že okrádate ľudí..

user Juraj Grečnár
Zuno sa podarilo pritiahnúť ľudí, ktorí uprednostňujú elektronický kontakt pred osobným. Nechcú tráviť čas vysvetľovaním na pobočke, koľko zarábajú, čo kupujú. Tiež sa však ukázalo, že je to veľmi malá skupina. 1-2 % populácie.

user Juraj Grečnár
Reklama v prostredí internetbankingu je hotová katastrofa. IB má jednu jedinú funkciu, do ktorej sa nemá vŕtať.

user Juraj Grečnár
Mesačne okolo 400 000 ľudí vykoná operáciu v IB. Zákazníkov má však 3x viac.

user Juraj Grečnár
Cieľom VÚB na facebooku je, aby ich ľudia nevnímali zle. A stojí ich to (aj so mzdami) 430 € mesačne.

user Juraj Grečnár
Jindřich Bardoň z Median SK o spotrebiteľovi naprieč komunikačnými prostriedkami. Budú čísla alebo zaujímavosti? Uvidíme.

user Juraj Grečnár
Tlačené médiá klesajú. Nič nové pod slnkom. A interrnet čo? Stúpa..

user Juraj Grečnár
Kiná sa držia. Pokles za posledné roky je veľmi mierny.

user Juraj Grečnár
Ľudia si začínajú vyberať médium, ktoré sledujú. Počet tých, ktorí sledujú viac médií výrazne klesá.

user Juraj Grečnár
Čo sa týka času venovaného čítaniu papierových novín samotných, nijak sa neskrátil. Denne ich čítame priemerne 20 minút.

user Juraj Grečnár
Prieskumy čítanosti môžu byť zaujímavým zdrojom na predikciu do budúcnosti. Kým na trh nepríde nový hráč. V roku 2007 napríklad s našim trhom zakýval Plus 1 deň a utrhol viditeľnú časť čitateľov Novému času.

user Juraj Grečnár
Zaujímavý pohľad je aj na graf mesačníkov. Po zániku časopisu Markíza žiadny iný vydavateľ nezaznamenal príliv nových čitateľov. Zdá sa, že s médiom odišla aj cieľovka, ktorá nemá potrebu byť uspokojená inde.

user Juraj Grečnár
Na internete hľadáme zábavu a počasie. Aktuálne dianie skôr stagnuje.

user Juraj Grečnár
A stúpa záujem o sex na internete. Klasika.

user Juraj Grečnár
Prichádza Sam Moorthy, zakladateľ Icons & Images. S prednáškou Tell me a story.

user Juraj Grečnár
Aj on si všimol, že ľudia začali odchádzať. Prichádzajú o zlatý klinec dňa. Nechápem ich rovnako ako on.

user Juraj Grečnár
Keď chcete predať auto, nezačnete otázkou, či zákazník kupuje auto. Spýtate sa na jeho rodinu, aktivity, priateľov.

user Juraj Grečnár
Viete si predstaviť, že oslovíte dievča otázkou: Chceš si to so mnou rozdať?

user Juraj Grečnár
Ľudia majú radi počúvanie príbehov. Už od narodenia.

user Juraj Grečnár
Máte databázu telefónnych čísel matiek s novorodencami. A) pošlete SMS s cenami produktov, B) nepošlete tú SMS, C) pošlete SMS s iným obsahom..

user Juraj Grečnár
Branded content je lacný, jednoduchý, interaktívny a merateľný.

user Juraj Grečnár
Prečo robíme marketing na Twitteri, Facebooku, blogoch, blablabla? Lebo to robia aj ostatní.

user Juraj Grečnár
No a, samozrejme, aby sa o našej značke vedelo.

user Juraj Grečnár
A preto potrebujeme transformovať naše myslenie. Tradičné myslenie.

user Juraj Grečnár
Zameriavame sa na jednosmerné informovanie o tom, aká je naša značka a čo sa s ňou dá robiť. Prečo to má zaujímať zákazníka?

user Juraj Grečnár
Musíme premýšľať, ako zapojiť zákazníka do celého procesu a aký prínos má z toho on sám.

user Juraj Grečnár
Miesta pre začiatok: sociálne siete, blogy, podcasty, diskusné fóra a komunity. Ľudia sú tam.

user Juraj Grečnár
Music for Life - Studio Brussel vyskúšalo inú komunikáciu. A ľudia sa začali pýtať: videli ste smädného chlapca?

user Juraj Grečnár
Tú otázku však nepoložila reklama. Napriek tomu získali 3,3 milióna eur.

user Juraj Grečnár
Namiesto pomenovania problému sa vytvoril príbeh, ktorý sa okolo neho točí.

user Juraj Grečnár
Príklad: Bank of America neprišla s produktom Small business product from Bank of America. Ale prišli s Small business online community. Powered by Bank of America. Na pohľad možno nie veľký rozdiel, ale dopad bol výrazný.

user Juraj Grečnár
SME neprišli do komunity primárne kupovať produkt. Prišli do komunity, kde sa mohli radiť.

user Juraj Grečnár
Značky majú možnosť využiť "re-launch". Napríklad na naštartovanie nových vzťahov so svojimi zákazníkmi. V súvislosti s tým sa mi tlačí prirovnanie na slovenský spôsob: slávne vysielanie STV.

user Juraj Grečnár
Omnoho úspešnejší môže byť príklad novozélandskej banky ASB. Premaľovali nielen pobočky a weby, ale aj bankomaty. Celkom chutne.

user Juraj Grečnár
Viete si prestaviť, že titulná stránka webu banky bude obsahovať len jedno veľké: Hello?

user Juraj Grečnár
Pomáhali aj príklady porovnávaní na Facebooku: používate častejšie hotovosť alebo kartu?

user Juraj Grečnár
Treba si uvedomiť, že majitelia značiek majú malú alebo žiadnu kontrolu nad tým, čo o ich značke hovoria ľudia.

user Juraj Grečnár
Položme si jednoduchú otázku: máme my alebo naša značka príbeh, ktorý chceme povedať?

user Juraj Grečnár
Späť k SMSke zo začiatku prednášky: ako matka, chcete pre svoje dieťa dobré jedlo, alebo lacné jedlo. Tak prečo by ste niekomu posielali správu s cenou?

user Juraj Grečnár
My si ideme dať malú prestávku a vy si zatiaľ pozrite toto video. Otázka je odpoveďou na marketing: What did you do to my sign?

user Juraj Grečnár
Posledný dnešný blok o trendoch v komunikácii na rok 2013. Začína Michal Král z Pricemanie. Fyzickou rozcvičkou. Dvíhame ruky podľa nákupných zvykov. 50% prítomných používa porovnávače cien. Má to len jednu chybu, je nás tu ukrutne málo.

user Juraj Grečnár
Niektoré eshopy generujú z porovnávačov cien cez 50% profitu.

user Juraj Grečnár
Cítim sa trochu ako na produktovej prezentácii - slovíčka ako ROI, investícia, najlepší, Analytics

user Juraj Grečnár
Pokračujeme dominantnými pozíciami, segmentami, funguje to, ľudia konvertujú.

user Juraj Grečnár
Čím ďalej tým viac prestávajú byť porovnávače cien o cenách.

user Juraj Grečnár
Prečo mám ísť na porovnávač, keď nie som najlacnejší? Hodnotenia! Certifikáty! Feedback!

user Juraj Grečnár
Roku zohráva okrem ceny produktu aj rýchlosť a cena dopravy. Preto ma porovnávače nebavia. Nevedia to dobre porovnať.

user Juraj Grečnár
Pri drahších výrobkoch sa nerieši cena, ale dôveryhodnosť obchodu.

user Juraj Grečnár
Pixmania na Slovensku končí? Znižovala ceny a dvíhala poštovné.

user Juraj Grečnár
Prichádza Martina Ličková z Websupportu. 5Prípadových štúdií z WS.

user Juraj Grečnár
Začali porovnávať svetový trh s našim. A začali kopírovať služby, ktoré boli in.

user Juraj Grečnár
WS sa chcel smerovať na klientov, ktorí nie sú technicky zdatní a odstránili z objednávok databázy. Custom hosting začal výrazne rásť.

user Juraj Grečnár
Pomocou freewebu podporujú startupy a rozmaznávajú komunitu. A budujú si na nich pozíciu vo vyhľadávačoch.

user Juraj Grečnár
Výpadky spravili našich klientov trošku nespokojnými. Trošku!?

user Juraj Grečnár
Post o návrate ku kvalite sa otvoril 4000 krát a získal 300 likeov.

user Juraj Grečnár
Ľudia ich začali obraňovať. Ambasádori dva dni riešili lásku k svojej značke.

user Juraj Grečnár
PR budujú na silnom lídrovi. Snáď neskončia ako Apple..

user Juraj Grečnár
Píšu články pre netechnických používateľov. Dostali sa na titulku SMEčka.

user Juraj Grečnár
Realizujú aj user testing. Bod k dobru.

user Juraj Grečnár
Bonus: dajte niečo zadarmo, najlepšie formou hry.

user Juraj Grečnár
S miernym meškaním, ale predsa končíme. Ďakujem všetkým čitateľom za pozornosť, spoločnosti Mindshare za pozvanie na konferenciu a teším sa na stretnutie niekedy inokedy.